poke

poke

Ingredients

• arròs
• salmó marinat
• faves de soja
• tomàquets cirerol
• 1/2 alvocat
• pinya o mango
• llavors de sèsam
• salsa de soja, vinagre,

Ara estan molt de moda, però aquest plat combinat té el seu origen en un plat típic hawaià. La clau és incorporar, vegetals, hidrats de carboni i proteïnes en el mateix plat, per això és tan complet. Jo proposo una idea, però després podeu donar-li la volta segons la vostra imaginació. Les proporcions que proposo són per a una persona i ho podeu preparar en un bol o un taper per a portar a la feina. Posarem a la base una mica d’enciam tallat petit, o mesclum, afegirem 2 cullerades d’arròs integral bullit. Tallarem el salmó marinat com si fos per a tàrtar i n’hi posarem 2 cullerades, també es pot fer servir pit de pollastre, etc. Afegirem 1 cullerada de faves de soia bullides o qualsevol altre llegum. Posarem uns tomàquets cirerols, 1/2 alvocat, una mica de pinya o mango fresc a trossos i unes llavors de sèsam. Per a condimentar, farem una barreja amb salsa de soia, vinagre, oli d’oliva, sal i pebre.

Per a casa o per a la feina, és molt pràctic i entra pels ulls!